Medaljongen kapitel 3.

Redo inför kvällen, håret ligger som det ska och visst har man lagt lite små pengar på en ny skjorta. Eller ja, så här var det att jag gick ju inte självmant och köpte en ny utan blev rättare sagt tvingad av Doig, tydligen dög inte mina oldie tröjor.
Vi hamnade på Club 77, en av de nattklubbarna som alltid brukar ha fullt ös. Det var avklätt och mycket yngre folk i vår ålder, så kändes ganska skönt denna gång än fjortioplussarna som raggade på oss förra gången. Vi tog var sin drink i baren. Efter ett tag blev det shots och sedan var man redo för dansgolvet. Det spelades techno musik och ett konstant blinkande ljus rörde sig över hela nattklubben. Doig och jag befann oss längst in i smeten d.v.s. där godingarna fanns. Man dansade tills svetten rann nedför ryggen så att jag fick lov att dumpade min nya skjorta. När DJ avbröt för ett kort besked att det var dags att byta till högre tempo gick vi tillbaks till baren.
Vi satt och taggade för ytligare ett drag ut på dansgolvet men precis innan vi var på väg kastade jag en blick bort till andra baren. Där satt ett sådant bombnedslag att jag tappade hakan. Doig fick lov att knuffa mig i ryggen så att jag kom tillbaka till verkligheten. Asså vad faan är det med dig nu förtiden? Du är ju som drogad? sa Doig flummigt. Jag tryckte handen emot hans mun och började gå fram emot tjejen i baren. När jag var framme bugade jag mig inför henne och hennes tjejgäng. Får jag lov damen? sa jag och blinkade. Hon fnissade och tittade på mig med avvaktande blick men efter en stunds funderande tog hon tag i min hand och vi var inne folkmassan. Hon var den vackraste jag sett och inget likt dem jag sett förut. Jag viskade i hennes öra i, Är du här ifrån? Nej, svarade hon, jag är här och jobbar, bor egentligen i New York. Jaså det påstår du? Vad heter fröken då? sa jag med flörtig röst. Hon bet sig i läppen och viskade, June och vad kallar du dig? Jag pausade ett ögonblick och tittade på henne intensivt, Casanova kallar de mig men mitt namn är… Jay.


Kommentarer
leonora säger:

love it... och namnen!(a)

2010-08-12 | 03:49:41
Bloggadress: http://frozenstrawberries.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback