Fredags novell i några delar!

Hej! Nu börjar jag publicera en novell i några delar varje Fredags natt. Här är första kapitlet.


Solen sken in på de genomskinliga gardinerna som skiftade i krämvita färger. Strålarna träffade hennes solblektahår som föllit ner över ansiktet. Hennes andetag var så mjuka och kinderna var alldeles rosiga så man kunde inte låta bli att betrakta henne. Jag smekte hennes kind ömt så att hon vaknade upp ur drömmarna. Hon tittade på mig med en sådan oskyldigblick och gav mig ett leende. Jag kände hur hela mitt ansikte log och hur mina kinder började blomma upp. Hon fnissade till och gav mig en lätt puss på kinden och sedan kröp hon upp ur sängen med lakanet släppandes ut på balkongen.
Prismakulan som stod i fönstret avspeglade regnbågens alla färger och jag kunde skymta en blick bland prismans strålar. Jag vred mig i sängen och tillsist klev jag upp och satte mig på sängkanten. Under mina fötter kände jag golvet värma mig från tå till top, hur horisonten började bilda olika skepnader vid havets ende. Just när jag steg upp och gick mot badrummet hörde jag en bil stanna utanför. Jag gick emot köksfönstret och tittade ut där jag såg en av mina polare kliva ut ur sin Jeep med brädan under armen. Han hojtade till och skrek - Är du redo för ett morgondopp? Jag skakade på huvudet, skrattandes och svarade - Du är ju helt vansinig! jag gör mig redo.
Jag gick tillbaks till badrummet, tvättade mig och tittade upp mot min spegelbild. Håret hade vuxigt ganska mycket och topparna var lockiga med ljusa slingor som rördes samman med de mörka. Skägget hade börjat växa ut igen fast att jag rakade mig för två dagar sen. Att det ska vara så jobbigt att hålla på att raka anskitet stup i kvarten. Vet att tjejerna klagar på ömmaläppar men det finns nog inget mer dem kan klaga över. Jag lämnade badrummet och krev ut på balkongen där tjejen jag spenderat natten med stod.

(copyright, detta är skyddat av upphovsrättlagen)

Kommentarer
Gaymasen säger:

Bra skrivet! =)

2010-07-24 | 19:45:02
Bloggadress: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback