Tecknarkväll

Vi alla söker efter en inspirationskälla till i princip allt. Min bästa inspirationskälla är soundtracks...alltså dvs klassisk musik. Den slags musiken är så avslappnande och jag kan verkligen fokusera. Man hamnar så djupt inne i det man gör att man nästan fastnar. Alltid när jag tecknar har jag min spotifyplaylist som är proppad av soundtracks från mina kompositörer på. Allt blir så dramatiskt...i vissa stunder blir man sittade över 6h med en teckning...det jobbiga är att sluta...känns nästa som man bryter ett band man skapat och när man väl ska börja på teckningen igen blir det en utmaning. Ikväll blir det att teckna mycket detaljer! 
 
Ikväll lyssnar jag på Thomas Newman...gotta love him :)
 
Thomas Newman – Someone Else
 
Thomas Newman – American Beauty - American Beauty/Soundtrack Version
 
Thomas Newman – Shawshank Prison (Stoic Theme)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback